Garage48 mentor Jaan Kruusma jagas sotsiaalmeedia kasutamise nippe

21. aprillil kogunes Ideelaborisse rohkesti noori, kes soovisid kõige uuemaid nippe sotsiaalmeedia turundusest teada saada. Kohale oli tulnud lisaks Ideelabori tiimidele ka erinevate kõrgkoolide uudishimulikud tudengid ja teemast huvitunud väikeettevõtjad.

Seekord oli töötoa teemaks “Turundus ja müük sotsiaalmeedias”, mida viis läbi Jaan Kruusma. Kes veel Jaani ei tunne, siis kokkuvõttes on ta üks suur sotsiaalmeedia fanatt, ettevõtte 7Blaze-i kaasasutaja ja mentor Garage48-s.

Jaan rääkis, miks inimesed on üldse sotsiaalsed olendid, kuidas seda enda ettevõtte kasuks tööle panna ja miks peaks tänapäeval olema ettevõte esindatud ka erinevates sotsiaalmeediakanalites.

Põhilisteks argumentideks tõi ta:

  • sotsiaalmeediat kasutab hinnanguliselt 2 miljardit inimest
  •  tagasiside ja turuuuringud on tasuta
  • näed, mida sinu ettevõttest või konkurentidest arvatakse 
  • saad mõõta tulemusi
  • säästad pikas perspektiivis raha 

Töötoa käigus arutleti, missuguse kuvandi inimesed või ettevõtted endast sotsiaalmeedias loovad ja milline peaks see õigupoolest olema. Jaan usub, et ettevõtte uskumused ja eesmärgid tuleb tõetruult ka sotsiaalmeediasse üle kanda ning iga ettevõtte eesmärk peaks olema inimeste inspireerimine – ainult nii saab olla sotsiaalmeedias edukas!

Jaan tutvustas kasulikke Facebooki tööriistu: Facebook Power Editor, Facebook Insights, Graph Search ja audience network. Iga Facebookis müüki või turundust tegev inimene võiks neid tööriistu tunda ja osata kasutada. Sotsiaalmeedia on ühtlasi hea koht, kus õppida konkurentidelt. Ettevõttena tuleb silmas pidada, et sotsiaalmeediasse tulevad inimesed meelelahutust otsima ning enda toodete müüki ei tohiks seal inimestele peale suruda, vaid mängulisel ja lõbusal moel inimesteni tuua.

Lõpuks andis sotsiaalmeedia guru inimestele ka ühe praktilise ülesande. Tuli moodustada grupid ja Facebook Graph Searchi kasutades välja selgitada oma ettevõtte fännide huvid ja meeldimised. Arvestades saadud tulemusi, pidi looma tabava ja kaasahaarava sisuga postituse, mis peaks ettevõtte fänne kutsuma like’ima, share’ima või kommenteerima.

Järgmine Ideelabori workshop toimub 12. mail TÜ Ideelaboris, mille teemaks on Pitching training ehk äriideede esitluse workshop. Läbiviijaks on Gleb Maltsev, kes on Fundwise.me kaasasutaja ning kes treenib iga aasta Ajujahi finaliste.  Kes on tõsiselt huvitatud oma pitchimise oskuse arendamisest, siis suunduge twitter.com/glebmaltsev.

Ethel Okas
TÜ Ideelabor
Merili Auser
TÜ Ideealbor