Viimased pingutused enne finaali - karismaatiline Gleb Maltsev aitas STARTER programmi osalejatel pitchimisoskust lihvida!

 1. detsembri õhtupoolikul kogunesid Ideelabori STARTER programmi osalejad ja teised huvilised Ideelaborisse, et oma äriideede esitlemise ehk pitchimise oskust lihvida! Selleks puhuks sõitis Tartusse otse Slushilt karismaatiline Gleb Maltsev - kommunikatsiooniagentuuri Stoneful eestvedaja, idufirma Fundwise kaasasutaja ning tunnustatud esinemiskunsti koolitaja.

Glebi energiline, kaasahaarav ning innustav stiil tekitas mõnusa õhkkonna, kus osalejad said julgelt kaasa rääkida ning oma ideid jagada. Loengu jooksul jagas Gleb nii oma kogemusi kui ka esitas hulgaliselt küsimusi auditooriumile, olles arutelu eestvedajaks ja suunajaks – osalejad ise andsid oma ideid ja projekte näiteid, luues workshopile sisu.

Mitmed tiimid said oma ideed esitleda ning Glebi abiga muudeti need veel paremaks. Seetõttu oli koolitus eriti kasulik nendele osalejatele, kes juba nädala pärast oma ideid Kaleidoskoobil esitlevad! "Palju abi oli sellest, et Gleb ei öelnud mitte midagi ette, mida tuleks teha, vaid suunas ise mõtlema ja tegutsema,“ kiidab Kaspar, kes teiste seas Glebi valvsa pilgu all oma ideed esitles.


Õhtu jooksul jagas Gleb hulgaliselt praktilisi soovitusi, siin mõned olulisemad:

  • Alusta ja lõpeta oma pitch alati enda nime ja ettevõtte/projekti nimetamisega – sealjuures ütle nimed aeglaselt, selgelt ja arusaadavalt. Kuna hea pitch jutustab loo, võiks algus ja lõpp omavahel seotud olla.
  • Anna oma loole emotsionaalne väärtus – tekita kuulajas tunne, et see puudutab teda
  • Pitchi ei tohiks tuimalt pähe õppida – oluline on säilitada inimlikkus ja suhelda publikuga. Näita, et asi läheb sulle endale tõesti hinge ning et oled sellele valmis ka pikaajaliselt pühenduma!
  • Tee kuulajale selgeks, mida sul vaja on: Abiväge – millist? Rahalist toetust – kui palju?
  • Mõtle hoolega läbi, kes su auditoorium on ning disaini oma pitch vastavalt sellele
  • Varu endale ettevalmistuseks aega – ka kõige lihtsam presentatsioon vajab vähemalt 40 tundi tööd!

Kõige levinuim viga, mida Glebi meelest oma äriidee esitlejad teevad, on pinnapealseks ja enesekeskseks jäämine, samuti hirm olla haavatav. Hea pitchija peab tema meelest suutma astuda kaugemale egoistlikust ambitsioonist ning suutma kuulajale selgeks teha, et ta tahab tõepoolest midagi olulist korda saata.

Lisaks pitchimise soovitustele jagas Gleb ka nippe potentsiaalsete partneritega suhtlemiseks. Esimene ja kõige lihtsam asi selle juures vestluspartneri ja tema projekti nime ära õppimine – veelgi parem oleks ka tegevusala ja partneri „loo“ meelde jätmine! Selline hooliv suhtlemine jätab nii nii inimlikus kui ka professionaalses mõttes igati hea mulje.

Loe lisaks:


Maarja Kordemets
Els Maria Metsmaa