Särav disainer Helen Kokk haaras kuulajaid põnevate ülesannetega

Ühel sombusel ja jahedal kevadõhtul kogunesid ideedest pungil aktiivsed noored värvilisse Ideelaborisse, kus säras päiksena ees Your DesignWorks asutaja ja disainer Helen Kokk.

Helen Kokk alustas oma töötuba geniaalse sissejuhatusega, kus võttis aluseks piiblist tuntud  seitse surmapattu ning tõi välja laiskuse. Miks just laiskuse? Laiskus on inspireerinud looma mitmeid populaarseid teenuseid ja tooteid nagu näiteks Tinder ja nende loojad pole põrgusse sattunud.

Töötoas osalejad jaotati kehalise kasvatuse tunnist tuttaval viisil gruppidesse “Viieks loe!” ning moodustati grupid. Osalejad said endale otsaette sildid, kuhu oli kirjutatud mõne kuulsa ettevõtte nimi, nagu näiteks Instagram, Skype ja Youtube ning esindatud olid ka eestimaised Transferwise ja Taxify. Esitades grupikaaslastele küsimusi, pidid noored ära arvama, mis ettevõte neile otsaette on kirjutatud.

Järgmise ülesandena pidid tiimid kujundama  oma teenuse või toote landing page’i, kasutades programme Powerpoint, Photoshop, Voog või lihtsalt vanakooli stiilis paberit ja pliiatsit. “Landing page’i kujundades tuleb alati kontakteeruda lõppkasutajaga/lõpptarbjaga, neil on parimad ideed, kuidas asju veel paremaks muuta,” õpetas Helen.

Töötoas osalejate muljed olid väga head! Palju saadi praktilisi ja häid nippe enda toote või teenuse kodulehe disainimiseks. Uurisime ka osalejatelt, miks on veebidisain ühe ettevõtte jaoks oluline.  “Veeb on see, kuidas me ennast globaalselt müüme. Kui sa ennast ei müü, siis keegi ei maksa midagi,” vastas TÜ Ideelabori tiimi InG liige Taavi Vanaveski.

Küsisime Helenilt, mis on persoona ning milleks seda kasutatakse. “Persoona on veebilehe lõppkasutaja, ehk kes maksimaalselt täidab ärieesmärke. Persoonat kasutatakse selle jaoks, kui tekib mingi konflikt, näiteks, et sa ei suuda otsustada roheline versus sinine või kas ma peaksin selle feature’i leheküljele sisse panema, siis alati tuleb pöörduda persoona poole ja küsida, mis teda kõnetab või mis talle meeldib. Persoona on võtmeisik, ta on kõige selle ringi keskel,” selgitas ta.

Järgmine Ideelabori workshop toimub 21. aprillil, mille teemaks on turundus ja müük sotsiaalmeedias. Sellel workshopil õpite oma toodet või teenust müüma ja räägime, kuidas oma kliendini jõuda. Moderaatoriks on 7Blaze’i kaasasutaja ja Garage48 Foundationi sotsiaalmeedia turundusega tegelev Jaan Kruusma.

Gerda Kelly Pill
TÜ Ideelabor
Taavi Rebane
TÜ Ideelabor
Merili Auser
TÜ Ideelabor